27 februarie 2012

Curiozitatea ne omoară

                   Păi, cum să încep ? Şcoala din care provin se pregăteşte pentru a da testarea naţională numită PISA. Cum în broşura de antrenament aveam un text despre o panteră, s-a găsit şi verbul ''a rage'' în text, aşa că am încercat să îl conjugăm .Există două variante
 1.Eu am ras, tu ai ras, el a ras, noi am ras, voi aţi ras, ei au ras
2.Eu am răgut, tu ai răgut, el a răgut, noi am răgut, voi aţi răgut, ei au răgut.
                 Pe lângă acest verb , mai există şi ''a ploua'', ''a tuna'' sau ''a oua'' .
1.Eu ploi, tu ploi, el ploaie, noi plouăm, voi plouaţi, ele plouă.
2.Eu tun, tu tuni, el tună, noi tunăm, voi tunaţi, ei tună.
3.Eu mă ou/ouez, tu te ou/oi/ouezi, ei se ouă, noi ne ouăm, voi vă ouaţi, ei se ouă .
               Am descoperit că tot şi nimic sunt sinonime în anumite cazuri. Nu mă credeţi ?! Vă dau un exeplu :
- Bă, ce nu-ţi convine ?
-Nimic / Tot .
              Limba română este ciudată. Se întâmplă ca cele două să fie sinonime pentru că, la un moment dat, se bat cap în cap pentru că dubla negaţie este permisă în limba română . Și este anuzant să traduci din limba engleză ''Nobody is perfect. I'm nobody .''
ARTICOL PUBLICAT DE DANA

Un comentariu: