24 martie 2015

Review - părere despre Wattpad.

            Am cont de 3 ani, dar numai recent m-am ambiționat să încep să scriu și eu o carte de poezii post-moderniste. Dacă vreți să o citiți, uitați aici. Ca să intrăm în miezul pâinii, site-ul ăsta abundă în zgâmboi care vor să fie scriitori. E o activitate interesantă - să scrii cărți cât timp se pot numi așa. Azi, la școală, am început să scormonesc site-ul, să îmi dau seama de câteva aspecte fundamentale..
1. 30% din "literatura" de pe site este fan fiction - drăcoaice de 10-14 ani care, disperate după One Erection sau Justin Beaver, compun "cărți" despre ei.
2. 99,99% dintre scrieri au probleme grave de redactare. Probleme cu ortografia, punctuația..
3. Încă un 20% revine poveștilor începute și neîncheiate, la fel de jalnice.
4. Restul de 50% revine acelor mironosițe care consideră că "Lucruri despre.." înseamnă o carte bună.
5. Să nu uităm că din replicile surorii/colegului/câinelui NU poți face literatură în ORICE context.
6. Introducerea este modul în care lectorul face cunoștință cu tine. Încetați cu "Mă cheamă Urinel, sunt din Băicoi, am paișpe ani și-o ridiche" ori "Într-o zi cu patru anotimpuri.."
7. M-am săturat de romane tâmpite de dragoste, cu o voce narativă plină de tristețe, iar autorul să fie o frustrată de nu mai mult de 13 ani căreia i s-a furat borcanul cu Danonino.
8. Literatura are ca unitate de măsură curentul literar. Noi ne aflăm în plin post-postmodernism, ceea ce înseamnă că trebuie să ne conformăm. Ori, lirica actuală NU are rimă, NU are măsură, NU are sentimente transmise în mod direct, cu atât mai puțin tristețe. Eu aș numi-o poezie psiholudică, se joacă cu mintea ta.
9. Când scrii, NU FOLOSEȘTI EMOTICOANE sau o cireadă de puncte de suspensie. TREI sunt de ajuns.
Articol publicat de Dana care vă oferă și o mostră de carte de pe Wattpad!

Un comentariu:

  1. https://www.wattpad.com/story/61229846-un-b%C4%83rbat-o-fat%C4%83-o-insul%C4%83-pustie

    RăspundețiȘtergere