14 martie 2015

Cum învățăm pentru examanul de BACALAUREAT.

            Pentru început, cu două săptămâni înainte de simulări mă pusesem pe învățat la română și istorie căci la logică nu era necesar. Nu am învățat pe de rost toate comentariile la română și nici nu mai era timp să memorez în jur de 40 de pagini, așa că m-am descurcat cu schemele. La istorie nu înțelegeam nimic până să reiau materia.
Pentru ROMÂNĂ:
1. Învață cât mai multe cuvinte neologice și expresii pentru a le folosi la subiectele II și III.
2. Dacă poți învăța pe de rost eseuri, fă-o. Te va ajuta enorm.
3. Ia pastile de memorie.
4. Dacă nu poți memora și ești o persoană mai logică, scoate ideile principale din eseuri pe o foaie.
5. Pe lângă ceea ce ți se dă la clasă, citește și în plus, din manual, cărți sau internet.
6. Nu te apuca de învățat în ultima săptămână. De preferat ar fi de la începutul anului, dar chiar și cu trei luni înainte de BAC este bine.
7. Rezolvă cât mai multe variante. Unde nu știi, întreabă-ți profesorul.
8. Formeaza-ți niște clișee pe care să le folosești. Adică e important să reții măcar o introducere pe care să o folosești la orice eseu și o formulare pentru comentarea titlului.
Acum, pentru istorie eu am preferat să rețin câteva eseuri și chiar ele mi-au căzut la simulare, combinate. Învățasem eseul de aici, despre Constituțiile din România și Statul român modern, de la proiect politic la realizarea României mari.
ISTORIE
1. Nu învățați pe de rost eseuri decât ca un punct de reper - multe subiecte sunt asemănătoare, dar cu subpuncte diferite.
2. Recitește toată materia și încearcă să o înțelegi.
3. Vezi exact ceea ce trebuie să reții din fiecare capitol.
4. Poți lua lecții video - personal, m-a ajutat mult. Există un profesor care explică, pe YouTube.
Articol publicat de Dana.

4 comentarii:


  1. Interesant!
    Ai vrea să ne urmărim reciproc/schimb de linkuri? Aștept răspunsul tău pe http://primacarteblogdinromania.blogspot.se/

    O viaţă minunată îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când îți place ceva, urmărești fără să fie acea *reciprocitate* care e mai mult din obligație *Dacă îmi dai tu, îți dau și eu*. Mno, mie dacă îmi place ceva, urmăresc pentru că îmi place.

      Ștergere
  2. Cine invata il trece, cine nu, il da iar si iar. Succes tuturor !

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu pot invata decat pe de rost..am mai citit pareri..si toti spuneau ca este foarte gresit sa invat eseurile pe de rost pt ca se uita..dar altfel nu am cum, ce pot face?

    RăspundețiȘtergere