28 ianuarie 2015

Eu la ce facultate merg?

        Odată cu intrarea în clasa a XII-a, nu numai că ești presat de minunatul BAC care, se pare, îți bate cu toiagul în ușă, ci și de intrarea la facultate.
         Eu la ce facultate merg? Nu numai că te vei tot întreba până la sfârșitul anului, ci te vor întreba și alții. E întrebarea preferată a profesorilor și ți-o vor adresa de fiecare dată, când te aștepți mai puțin. Și dacă la începutul anului erai motivat să dai la drept, realizezi cu o lună înainte de examen că vrei la medicină, că ești la filologie și că ești total paralel.
        Organizați-vă din timp dacă mergeți la o facultate care nu are legătură cu profilul vostru și învățați în particular. Cum eu, de exemplu, nu mai fac matematică din clasa a XI-a și m-aș decide să dau la Calculatoare, nu aș avea nicio șansă. Totuși, deciziile se vor schimba și dacă la începutul anului voiai la litere, la sfârșit dai cu Ala-bala-portocala și mergi unde o fi.
         Profesorii te vor încuraja sau demotiva. Oricum ai lua-o, mereu va exista o persoană căreia să i se pară greșită alegerea ta. Nu mereu în nume de rău.
         Gândește-te DOAR la ceea ce vrei tu să faci în viață și dacă nu știi, gândește matematic. Fă o listă cu toate facultățile care ți se par interesante, descarcă-le orarele și fă-ți o idee, ce cursuri se predau,vorbește cu studenți sau caută informații pe internet. Pentru că dacă e să asculți de părerile altora, îți vor spune că nu ai șanse nici în x loc, nici în y. Dar fii convins că tu ești acel 1 la 1000000 care să reușească să ajungă departe, acolo unde își dorește.
Peace. Dana.

Un comentariu:

  1. Dacă toți am fi așa de optimiști, ar fi ușor să credem că suntem acel 1 la 1000000. Mi-aș dori să cred asta, și uneori tot îmi e teama...Dar hey, who knows, maybe someday I might get lucky.

    RăspundețiȘtergere