6 februarie 2013

Filologia este un profil special!

                  Mulţi dintre noi ne axăm pe partea dreaptă a creierului, motiv pentru care suntem înclinaţi spre literatură. Foarte puţine persoane se axează pe partea dreptă şi de aceea sunt considerate genii, dar cred că poţi fi geniu şi în artă, literatură sau orice îţi propui.
                  Dacă eşti la un profil de filologie doar pentru că urăşti matematica, nu este prea bine pentru că, în ciuda aparenţelor, şi la noi este greu. Mai mult ne bazăm pe cultură generală, nu formule matematice. Suntem defavorizaţi de profesorii de ştiinţe exacte care consideră că suntem slabi doar pentru că nu ştim matematică şi că primim note prea mari. Dacă la filologie poţi ieşi lejer cu media peste 9, la mate-info sau bio-chimie trebuie să rupi cartea pentru media 8.
                 Recomand filologia pentru cei pasionaţi pentru că acolo unde arta se manifestă în toate formele ei, este şi inteligenţă şi înţelegere în colectiv şi, de obicei, la filologie sunt mai liniştiţi elevii. :)
Articol publicat de Dana.

4 comentarii:

  1. Nah... eu is la mate-info si am avut in fiecare an media peste 8, si singurul obiect la care invat, adica sa citesc macar o singura data lectia este biologia=]]...
    Nu e numai ideea ca cei de la filologie au neaparat note mari, doar ca la ei se bazeaza pe alte obiecte care de uni ar putea fi usor intelese. Cum eu, de exemplu, inteleg matematica si chimia foarte bine, ca am media peste 8 la astea 2, cei de la filologie inteleg mai bine limba romana(la care eu is praf)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că ţine de cele 8 forme de inteligenţă, iar inteligenţa logică folosită la profilul de mate-info nu este la fel de comună ca şi celelalte. Acesta este motivul pentru care mulţi intră la filologie.

      Ștergere
  2. Sunt in clasa a 8-a si profesoara mea de matematica s-ar astepta de la mine sa intru la mate-info.Ma pricep la toate materiile,am numai medii de zece,dar inclinatia mea este spre stiinte sociale(adica tot la uman).De multe ori cei care vor la uman sunt catalogati drept niste copii mai putin de inteligenti(ca sa nu zic prosti) decat cei de la real pentru ca o parte din cei care vor la uman merg acolo doar pentru a nu da bacul la matematica.Eu una cunosc exemple.Am intrebat-o pe o colega de ce vrea la filologie si ea mi-a zis ca vrea sa scape de matematica.Aceasta gandire este total gresita.In primul rand,aceste persoane vor la uman ca sa nu dea bacul la mate,dar putine dintre ele stiu ca trebuie sa-l dai la istorie.Trebuie sa-ti placa si istoria ca sa mergi la acest profil.Eu la inceput voiam la mate-info doar pentru ca stiam ca acolo sunt copii foarte destepti.Apoi am realizat ca eu am inclinatii spre uman.Acum nu-mi pasa ce vor zice profesorii sau colegii.Nu-mi pasa ca imi vor zice:,,Te duci acolo ca sa scapi de matematica".Eu o sa urmez ce imi doresc.Pasiunile mele sunt cam ca ale tale:imi place literatura si psihologia.Prin urmare,profilul uman mi se potriveste manusa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, este vorba de cultură generală şi înclinaţii artistice la profil uman. Luând ca exemplu colegii mei, nu aş spune deloc despre ei că sunt oameni proşti. Au multă cultură generală, citesc, desenează, scriu. Sunt oameni foarte de treabă de la care ai ce învăţa pentru că citesc mult. Nu poţi spune despre un om care citeşte că îi lipsesc neuroni doar că nu ştie matematică. Poţi fi inteligent şi în desen sau muzică. Ţine de abilităţile personale. Dacă îţi doreşti un profil de uman, cu mare căldură, îţi urez să intri pentru că formulele matematice nu te vor ajuta, dar cultura şi argumentele te vor defini ca şi persoană.

      Ștergere